סקר מכון סמית: תושבי דרום תל אביב מתנגדים לגירוש מבקשי המקלט!

לא מזמן תהיתי בטוויטר איפה הסקרים בקרב תושבי דרום תל אביב על גירוש מבקשי המקלט. אף אחד לא ידע לספר לי על סקר שכזה, וזה די מדהים ביחס לדיון ציבורי סוער סביב סוגיה שבה תושבי דרום העיר משמשים שוב ושוב כהצדקה למדיניות אותה מקדמת מפלגת השלטון.

בשעה טובה, בטלוויזיה החברתית יזמו סקר מתאים, והתוצאות עשויות להפתיע את נציגות השכונות מטעם הימין ומטעם עצמן, פז וגולן – בדרום ת"א מתנגדים לגירוש יותר מאשר בצפון תל אביב, ובצפון תל אביב יותר מאשר יתר גוש דן!

עם זאת, מדובר בסקר של כלל תושבי גוש דן שרק מקצתם (16%) מתגוררים בדרום ת"א, כך שהדגימה קטנה מאוד ואולי לא מספיק מייצגת. יש צורך בעוד סקרים במבנה דומה, שיאפשרו לאשש או להפריך את התמונה שעולה.

אם נניח שהממצאים מדויקים, נראה שהם מאיימים ישירות על הנרטיב של פז. היא ותומכיה (ה"חזית לשחרור דרום תל אביב") נוהגים לטעון שרק הצעירים שעוברים לדרום העיר לחסוך בעלויות (כפי שהיא עשתה עשור קודם) רוצים לחיות בשכנות למבקשי מקלט, בעוד האוכלוסיה הותיקה והמבוגרת חיה בפחד. אבל הסקר דווקא מראה מגמה הפוכה, שחוזרת על עצמה ביחס לשאלות השונות – צעירים (עד גיל 29) יותר תומכים בגירוש, מבוגרים (בגיל 50 ומעלה) נוטים הרבה יותר להתנגד. אילו תושבים וותיקים ומבוגרים שחיים בפחד משכניהם כהי-העור היו מקרה נפוץ ומייצג, היינו מצפים לפחות לראות תמיכה גבוהה בגירוש בקרב תושבים מעל גיל 50, אבל המגמה שמציג הסקר הפוכה.

(החלוקה הגילאית חופפת את החלוקה בין וותיקים וחדשים, גם אם רק חלקית. בני 50 ומעלה בשכונות שיצא לי לגור בהן בדרום העיר הם רובם ככולם תושבים וותיקים, בעוד בני 29 ומטה כוללים גם מאסה גדולה של תושבים חדשים וגם אנשים שגדלו שם. חבל שהסקר לא עושה חלוקה ברורה בין תושבים חדשים ווותיקים – אולי בסקר הבא?)

אל הכתבה באתר הטלויזיה החברתית עם מלוא המידע >

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *